miércoles, 8 de abril de 2020

Confinats a LA VALL

Aci a Tavernes de la Valldigna i mirant aquesta fotografia sembla que que no passa res, la primavera acaba d’arribar i jo estic agradablement a la terrassa amb Bogui. Però ja fa gairebé un mes de confinament a causa de la pandèmia que aquesta envaint el país i el món sencer.
Tarde molt d’una entrada a una altra en aquest blog, ja em costa quan he de explicar alguna cosa sobre els meus treballs, o alguna cosa sobre la meua situació personal (que va ser l’origen d’aquest bloc). I aquesta és una situació personal compartida amb milions de persones. De la nit al dia canvi tot, la nostra manera de comununicarnos, la limitació en la eixida, els desplaçaments, els tancaments d’escoles, comerços i bars, la saturació dels hospitals (fins al colapse). S’ha convertint en habitual veure els pobles i ciutats buides, s’han suprimit les festes populars, s’han introduït els hàbits de neteja repetitius i la gent ja utilitza massivament els guants i mascaretes. Sembla que això va per llarg, i quan acabe vindran les seqüeles que crec seran mes dures encara, i durant molt de temps. Però com sempre a pagar-ho “poca roba”, perquè el sistema, el mercat com o la banca mai perd.
Vaig a expressar poc les meues idees sobre aquesta situació, tan sols exposaré alguns wasaps dels molts que aquests dies ens han envaït els telèfons.
Pel que fa a la meua situació personal, i la del meu entorn esta bé, la vida ha canviat poc, compartint el confinament amb Amalia, i parlant per telèfon (i amb vídeo trucades) amb la ma mare, la meua germana i els meus nebots que estan tots a Pego , segueix amb la meua vida d’amo de casa, però amb una intranquil·litat que no em concentro en els pocs treballs que em permet fer amb l’ordinador, la televisió és present i els canvis de canals per a estar informat, la eixida setmanal a la fruiteria i les curtes eixides amb Bogui.
Acabe esmentant la gran tasca que fan dels professionals que estan a primera fila de la pandèmia sobretot pels sanitaris, sense ovidar els milers de treballadors que són responsables que tot això pugua seguir funcionant amb una certa normalitat. I expressar el meu condol amb els familiars dels milers de morts que està provocant aquesta pandèmia.




En aquest enllaç  hi ha una entrevista molt interessant al meu amic Pep Brenabeu.
https://www.ivoox.com/taula-convidats-actualitat-josep-bernabeu-coronavirus-audios-mp3_rf_49320003_1.html 



 Un video de tants que corren per els wasaps.
 

No hay comentarios:

Publicar un comentario